Visma lanserer ny brukeropplevelse på Fenistra
Visma Property Solutions flytter forvaltningssystemet Fenistra over på ny plattform, med en helt ny og intuitiv brukeropplevelse.
Fenistra er markedets ledende løsning for forvaltning av eiendom, med røtter tilbake til midten av 90-tallet. Løsningen har kontinuerlig blitt videreutviklet i tett samarbeid med våre kunder, dette har gjort Fenistra i dag til den mest komplette og fleksible forvaltningsløsningen i Norge.
Fenistra ble en del av Visma-familien i 2020, og Visma Property Solutions har siden jobbet målrettet for å skrive om Fenistra på en helt ny plattform. Samtidig som vi har lyttet til tilbakemeldinger fra eksisterende brukere for å kunne implementere forbedringer som gir en mer effektiv og brukervennlig opplevelse for våre brukere.
Resultatet, som nå er tilgjengelig for våre kunder, er fjerde generasjon Fenistra i et helt nytt grensesnitt med et tydelig fokus på å forenkle administrasjonen av leietakere, kontrakter, eiendommer og arealer.
"Forenkling er vårt hovedmål, og dette gjenspeiles ikke bare i nytt brukergrensesnitt, men også i integrasjoner, prising, pakkeløsninger og terminologi." sier daglig leder Kjartan Nielsen Friis.
Bilde: Kjartan Nielsen Friis, daglig leder i Visma Property Solutions AS. Foto: Visma
Ny teknologi og nytt brukergrensesnitt gir mange fordeler. Eksisterende brukere av Fenistra vil få en vesentlig enklere løsning å jobbe i, uten at dette går på bekostning av den omfattende funksjonaliteten som våre brukere er vant med fra dagens løsning. Det jobbes kontinuerlig med å integrere enda flere nyttige verktøy og funksjoner som nye rapporter, protokoller, signeringstjenester og porteføljestyringsverktøy.
“Nå er ikke lenger Fenistra bare en løsning for økonomi og regnskap. Alle ansatte i et eiendomsselskap bør ha tilgang for enkelt å få oversikt over leietakere, eiendommer, kontrakter, med mer. Dette er mulig nå. Derfor kommer vi nå med nye produktpakker hvor det også er fritt antall brukere. Vi ser at løsningen gir mest verdi i organisasjoner hvor alle har tilgang.” sier Kristian Lien som jobber som Sales Manager i Visma Property Solutions AS.
Bilde: Kjartan Nielsen Friis, Kristian Lien, Joakim Howlid og Frida Aamot. Foto:Visma
Eiendomsselskapene tar i bruk stadig mer software, og forventer i dag at de ulike løsningene snakker sammen slik at informasjon kan deles, og at data kun må registreres èn gang. Fenistra tilbyr derfor integrasjoner i form av APIer til alt av relevante løsninger, både egne løsninger som Create Insight og Hybel.no, og 3dje parter som ulike rapporteringsløsninger, ERP-systemer, drift- og vedlikeholdsløsninger og energistyring.
Visma Property Solutions har også gjort endringer i selve produktutviklingen. Tidligere oppdateringer av Fenistra var kvartalsvise, mens nå rulles ny funksjonalitet ut fortløpende, ofte kommer forbedringer hver uke. Dette sikrer at våre kunder alltid har tilgang til de nyeste og mest relevante verktøyene for å håndtere sin eiendomsportefølje på en effektiv måte.
Visma Property Solutions jobber dedikert for å støtte eiendomsbransjen som en pålitelig partner, og fjerde generasjon av Fenistra reflekterer dette engasjementet for å levere moderne teknologiske løsninger som er skreddersydd for å imøtekomme kundenes behov.