– Fenistras skybaserte løsning gir full oversikt over alle leietakere på en enkel og oversiktlig måte
Visma Property Solutions har flyttet forvaltningssystemet Fenistra over på ny plattform, med en helt ny og intuitiv brukeropplevelse. Eiendomsselskapet Aspelin Ramm er en av kundene som nå bruker Fenistra.net.
Aspelin Ramm er et eiendomsselskap som ønsker å bidra til en bærekraftig byutvikling gjennom komplekse prosjekter, der målet er å skape gode bymiljøer og attraktive byrom. De har nylig tatt i bruk Fenistra.net, Fenistras skybaserte løsning – levert av Visma Property Solutions
Bilde: Ninette Jurs og Kristin Støfringsdal, Aspelin Ramm
Ninette Jurs er kontraktsforvalter i Aspelin Ramm, og Kristin Støfringsdal er eiendomsforvalter på Vulkan – der Aspelin Ramm har vært sentrale i utformingen. De bruker Fenistra.net i det daglige og er så langt veldig fornøyde med løsningen.
–Vi får en veldig god oversikt over alle leietakerne, samt en oversikt over hvilke lokaler som er utleid eller ledige. Dette er veldig fint for eiendomssjefene når de er i kontakt med nye og eksisterende leietakere.
Mye mer brukervennlig
– De fleste eiendomssjefene bruker Fenistra.net for å kunne se på kontraktene og leieavtalene.
Dette fungerer veldig bra. Det er mye mer brukervennlig enn den gamle løsningen og gir full oversikt over alle leietakere på en enkel og oversiktlig måte. Det er også veldig enkelt i Fenistra.net å finne frem til ledige lokaler, da de har en egen rapport som viser dette. I de fleste rapportene er det også veldig enkelt å tilpasse rapportene etter hva du har behov for, forklarer Jurs og Støfringsdal.
Egen kunderådgiver
– Er dere fornøyde med samarbeidet med Visma?
– Absolutt. I april valgte vi å gå over på Premiumpakken, noe som gir oss tilgang til alt fra standardpakken og alle tilleggsprodukter samt en egen kunderådgiver. Dette opplever vi som meget positivt. Vi har også et par andre kontaktpersoner som er raske med å hjelpe oss hvis vi står fast.
Slik bruker Aspelin Ramm Fenistra.net
● Kjøpesenter: – Denne modulen gir oss full oversikt over omsetning og antall kunder. Den gir oss også mange fine rapporter som vi også har fått vært med å påvirke. Mange leietakere, deriblant Mathallen på Vulkan, har omsetningsbasert leie, hvor vi har stor nytte av kjøpesenterløsningen.
● MVA-erklæring: – Denne modulen er også veldig bra. Den har bare blitt bedre og bedre og gjør det enklere for leietakerne og for oss. Den gir oss en god oversikt over bruken av lokalene gjennom året
● Protokoller: – Denne gleder vi oss til å bruke, men vi venter på noen endringer som skal komme. Dette blir veldig bra verktøy for de som driver med overtakelse og tilbakelevering av lokaler.
● Rapporter: – På Fenistra.net er det også mange rapporter, og vi har blitt lovet at det skal komme flere. De rapportene som ligger der i dag, er veldig bra. Her har vi også hatt mulighet til å komme med ønsker. Det er veldig positivt at de lytter til brukerne.
Langvarig kundeforhold
Aspelin Ramm har vært en verdifull kunde hos Visma siden 2017. Gjennom årene har de etablert seg som en solid samarbeidspartner.
Bilde: Trygve Vardenær og Kristin Falch hos Visma Property Solutions
– Deres faglige dyktighet og profesjonalitet bidrar til en konstruktiv og effektiv dialog, som gjør det mulig å oppnå felles mål. Vi har god og tydelig kommunikasjon, noe som er avgjørende for å kunne løse komplekse problemstillinger sammen. Det sier Kristin Falch og Trygve Vardenær hos Visma Property Solutions, som har hatt onboarding med Aspelin Ramm.